Thursday, May 9, 2013

Latin America


Nosotros, los de entonces, ya no somos los mismos.
Ya no la quiero, es cierto pero cuánto la quise.
Mi voz buscaba el viento para tocar su oído.
De otro. Será de otro. Como antes de mis besos.
Su voz, su cuerpo claro. Sus ojos infinitos.
Ya no la quiero, es cierto, pero tal vez la quiero.
Es tan corto al amor, y es tan largo el olvido.
Porque en noches como ésta la tuve entre mis brazos,
mi alma no se contenta con haberla perdido.
Aunque ésta sea el último dolor que ella me causa,
y éstos sean los últimos versos que yo le escribo.


- Pablo Neruda


I have a lot of words for Australia, a lot of love for spain and yet for Latin America I have nothing. or next to nothing. small, curious ideas of what it might be like that I already know are probably wrong and that aren't worth investing my imagination into. 

Before I went to Spain I had expectations and loud, flashy hopes of everything I wanted to happen. Some of them did, some of them didn't. Mostly so many things happened that blew all of what I thought was going to happen out of the water. 

So this time, I'm just letting it happen. Whatever happens, happens. Que será, será.

No comments:

Post a Comment